Engel Göreceli Bir Kavramdır

Engelli, yapamayan değildir; Yapma şansı varken yapmayandır.

Kitap nasıl okunur? Bu sorunun cevabını en iyi veren arkadaşım gözlerini doğuştan kullanamıyordu. "Parmaklarınla" cevabı sarsıcı, birazda anlamsızdı ama aynı anda başladığımız kitabı benden çok daha önce bitiriyor olması söylediğinin doğruluğunu ispat ediyordu. Braille alfabesiyle benim başarabildiğimden çok daha iyisini yapıyordu. Ona "Görme Engelli" diyorlardı. Engelli kimse artık!

Basketbol nasıl oynanır? Bu sorunun cevabını yeni yetme bir gençten acı bir deneyimle almıştım. Tekerlekli sandalyesiyle basket sahasında kendi başına takılırken bende kendi halimde oynuyordum. "Maç yapalım mı?" dediğinde, itiraf etmem gerek küçümsedim, kabul ettim. Engelli olduğu için üstüne pek gitmiyordum kendimce ama oynarken benim ona acımama ihtiyacı olmadığını gösterdi. Ne kadar yenmek istediysem de sonuç değişmedi. Beni farklı yendi. Ona da engelli diyorlardı. Engelli kimse artık!

Yolda yürürken, basketbol oynarken, iş hayatında görevlerini yerinde getirirken, hayatın içerisinde yaptıkları her işte olabilecek en iyi seviyede yapıyorlar. Evet bir uzuvları eksik ama ondan daha güçlü ve fark yaratacak bir şeye sahipler; özgüven ve yürek.

Engel göreceli bir kavramdır.

Mesela eskiden engelin bir uzuv eksikliği olduğunu düşünecek kadar engelliydim.
Mesela toplumun %90'ı bu engele hala sahip.
Mesela şehrin her kısmını kendi vücut ihtiyaçlarına göre düzenleyip sonra sıkıntı çekenlere acıyacak kadar engelli binlerce insan var.
Mesela...

Meselalar böyle uzar gider. Yukarıda anlattığım birçok nedenle "Engel Göreceli Bir Kavramdır" ve bir çoğumuz farklı engellere sahibiz. Herhangi bir uzvunun eksik olduğunu, engelli olduğunu düşündüğümüz insanların önünde en önemli engel biziz!

Hayatı daha engelsiz bir hale getirme şansımız var en azından bunun için çaba sarf etme şansımız var.

Unutma, Engel göreceli bir kavramdır ve bu nedenle bir engelde sen yaratma...

Saygılarımla...

Yorumlar