Recep İVEDİK


Recep ivedik, "o bir halk kahramanı" cümlesi sloganı olan bir karakter. Gerçekten halk kahramanı mı ? Veyahut neden filmden çıkan herkes çok eğlendiğini söylerken, bu cümlenin ardından çok küfürlü veya ne bileyim çok absürt deme ihtiyacı hissediyor.


Şu anda online Recep ivedik filmini izledim de bir şeyi fark ettim. Çocukluğumdan beri istediğim yegane özellikler bu adamda :). Yuh diyesi geliyor insanın ama öyle. O kadar rahat bir adam olmayı beceremedim hiç, ne bileyim ossuruğumla bira şişesi uçurmayı da denemedim ama film boyunca Recep İVEDİK'in ekmeğini yediği duygu bu işte.

Hepimiz hayatımız boyunca her istediğimiz duruma istediğimiz tepkileri verelim istedik. Ama insanları kaybetmekten korktuğumuz için toplumla uyumlu bireyler olarak yaşamak istediğimizden Recep İVEDİK'in yaptıkları sadece bilinç altımızda birer esprisi konusu olarak kaldı.
Düşününce bir noktayı daha fark ettimde ekleyeyim dedim. Bu adam çoğumuzun sevmediği, bize dayatılan zengin yaşam tarzına (ne bileyim et bıçağı, et çatalı corba kaşığı tatlı kaşığı :)) bahsettiğimiz kuralların karşısında robin hood misali davranıyor :) şahsen bir an ben kendimi kaptırdım - yürü be recep :) - .

İşte filmin gişe başarısı bence bu duygunun eseri, hepimizde bir gizli saklı Recep İVEDİK tarafı olması izlenir kılıyor. Esprileri değil sadece yaşama baş kaldırısı bizim mevzumuz, Verilen tepkiler değişkenlik gösterseydi bile biz bu filme gülecektik. Çünkü hayata hep hayal ettiğimiz kadar umursamaz yaklaşıyor.

Tabi önemli kısım şurası Recep İVEDİK tüm umursamaz tavrına, sallamaz tavrına rağmen dostu olan ve insanlar tarafından kınanmayan bir karakter ki :) film boyunca girdiği mekanlarda kınanmaması "imkansız" denilecek kadar küçük bir ihtimal.

Yani demek istiyorum ki kanmayın arkadaşlar böyle bir insan o gördüğünüz hayatı yaşayamaz :D . O yüzden bu filmi izlerken Recep İVEDİK karakterini bir kere böyle düşünün ve böyle izleyin emin olun güldüğünüz yerlerin iyice azaldığını göreceksiniz.

Filmin vermek istediği "iyiler her zaman kazanır" ana düşüncesi ise bu bahsettiğim ayrıntı içerisinde kayboluyor. Yani birşey anlatmak istiyor fakat anlatamıyor. Çünkü mevzusu farklı ;).

Uzun lafın kısası öyle entellektüel yazarlarımız gibi "bu ne ya hep küfür, hep argo, bu film değil !" gibi bir tepki sergilemeyeceğim bu kadar insan izlediğine göre hiç yoktan ilk bahsettiğim psikolojik durumun farkında olan birisi bu filmi çekmiş demektir ve amacına ulaşmıştır.

Biraz emeğe saygı :), her neyse çok insandan saçma sapan yorumlar dinleyince izlemek istedim nedir diye düşüncelerimiz paylaşayım dedim.

Yorumlar