İnsan = Tezat

İnsan karmaşık bir varlık, hakikaten karmaşık. Bu karmaşa da ortaya sürekli tezatlıklar çıkartıyor. Kendisine bu kadar tezat başka bir canlı yok dünyada.

Örneğin ; Eli yüzü düzgün ortalama derecede zeki bir kıza nasıl bir erkekle ilişki yaşamak isterin diye sorarsınız. Alacağınız cevap muhtemelen "Güven vermeli, beni sevmeli, ne bileyim parası olmasa da olur..." para kısmı değişkenlik gösterebilir ayrıca uzar gider. Gelmek istediğim nokta bunu söyleyen kızların ilişki yaşadığı erkekler hep nedense işi gücü olmayan serseri diye tabir erriğimiz insanlar olur. Yanlış anlaşılmasın serserilerin sevmeye sevilmeye hakkı yok mu ? Tabi ki var! Benim mevzum o değil insanların tezat durumları.

Aynı şekilde bir erkek içinde genel bir laf vardır affınıza sığınarak söylüyorum. "Sevgililerimin hepsi versin, evleneceğim kız bakire olsun!". Anlatmak istediğim tezatı iki cümlede anlatmışlar. Hayatımız tezatlar üzerine kurulu.

Bir nokta daha ki benim seri katil -dünyadaki tüm tecavüz zanlılarını kesmek istiyorum evet- olmama neden olacak bir durum özellikle bahsetmek istiyorum. Dünyada "tecavüz" zanlılarının kendisine tezat olduğu başka bir ülke yoktur sanıyorum. Kadın bizim kültürümüzde dokunulmaya kıyılamayan, en temiz, en dokunulmayası, en gizli saklı tarafımızdır, Namusunuzun canlı halidir -ki bu kadınlara ayrı bir anlam katar, hayattaki en zor görev onlarındır-. Kendi kız kardeşine, anasına tecavüz edecek adamı lime lime doğrayacak olan bir çok tecavüz zanlımız var bizim. Yani başkasının karısına kızına tecavüz etmeyi ne kadar doğru görüyor ve yapıyorsa kendi karısına kızına yapılmasını da kendisine yediremiyor namuslu(!) tecavüzcülerimiz.

Bazen böyle tipler yüzünden erkekliğimden utanıyorum. Sinir oluyorum!

Gelin ilk önce kendimizle olan tezatımızı ortadan kaldıralım, başkalarına değil kendimize yalan söylemeyi bırakalım. Kendimize doğru söylemeye başladıkça, insanlara da olmak istediğimiz kişiyi değil kendimizi anlatmaya başlayacağız zamanla. Mesela; Karşı cinste tipe çok önem verdiğimizi itiraf edelim kendimize veya maddi konuların bizim için önemli olduğunu. Erkeğin erkeklik zarı olmasa da bir namusu olduğunu kendimize itiraf edelim, evlenmeden önce ilişkiye girdiğinde yadırgadığımız hanımlar kadar yadırganmalıdır evlenmeden önce ilişkiye giren erkek. Bunları kendimizden gizlemeyelim artık. İnsanın asıl meselesinin kendisiyle olduğunu topluma harika bir insanmış gibi görünmenin aslında insanı harika yapmadığını itiraf edelim.

Vel Hasılı Kelam Mevlana'nın dediği gibi ya göründüğümüz gibi olalım ya da olduğumuz gibi görünelim. Eğer bunları yapmazsak daha çok "kadınlar kahvesinde" bir grup erkek otururuz resimde görüldüğü gibi.

Saygılarımla

Yorumlar